چرا همه باید برنامه نویسی را یاد بگیریم

در دنیای امروز بی سواد کسی نیست که خواندن و نوشتن را نداند. بی سواد کسی ست که دانش کامپیوتر را خوب نداند. امروزه کامپیوتر به سبب آسان کردن کارها و راحتی تبادل و پردازش اطلاعات در تمامی علوم وارد شده است. از کشاورزی گرفته تا سخت ترین عمل های جراحی بدون کامپیوتر امکان پذیر نیست.

در چنین دنیایی که نرم افزارها سبب بیکاری عده زیادی از مردم شده اند، ولی موقعیت های شغلی جدیدی را نیز ایجاد کرده اند. بسیاری از پیشکسوتان دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات بر این باورند که سال 2020 فقط 1.4 میلیون فرصت شغلی در آمریکا وجود خواهد داشت. در سال 2013 برنامه نویسان جزو پردرآمدترین شغلهای جهان بودند.

این تنها یک سمت ماجرا نیست. کامپیوتر در زندگی شخصی افراد نیز نفوذ کرده است. کمتر کسی را در دنیا میبینید که از گوشی های موبایل، تبلت ها و کامپیوتر های شخصی استفاده نکند. پس لازم است هر فردی تا حد نیاز هم که باشد دانش برنامه نویسی و صحبت به زبان کامپیوتر را بیاموزد.

برنامه نویسی کمک می کند تا شما بتوانید فکر کنید و ایده های خود را پیاده سازی کنید. برنامه نویسی و کدنویسی ذهن شما را برای حل مسائل و تجزیه و تحلیل آماده می کند و این حتی در زندگی روزمره شما هم نیز کاربرد خواهد داشت و شما همیشه برای هر مشکلی راه حلی خواهید یافت و این یعنی زندگی بدون بن بست.

در عصر حاضر که کامپیوتر و تکنولوژی با سرعت زیاد در حال گسترش است ، دانستن تکنولوژی حتی به میزان اندک (به طور مثال استفاده‌ی کاربردی از تلفن‌های هوشمند و برنامه‌ها) سبب تغییر نگرش انسان به این دنیا می‌شود.

وقتی که شما علم کد‌نویسی را فرا می‌گیرید، دید جدیدی به دنیا پیدا خواهید کرد. وقتی شما می دانید که چه کارهای بزرگی با برنامه نویسی می شود کرد، آنگاه درک بهتری از تکنولوژی که سراسر زندگی شما را فرا گرفته خواهید داشت.

.و در پایان برنامه نیوسی بسیار ساده و جذاب است. برای یادگیری شما لازم نیست نابغه باشید. تنها دو عنصر لازم برای شروع یادگیری "علاقه و پشتکار" است.

برای درج نظر و یا طرح سوالات خود لطفا در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید

نظرات کاربران

برای این مطلب تاکنون نظری ارسال نشده است. شما اولین نفر باشید