با اندروید N آشنا شوید!

در دسامبر 2015 طی سخنرانی یکی از مسئولان گوگل در کالجی در هند، این مبحث مطرح شد که گوگل در نظر دارد طی یک نظرسنجی نام رسمی اندروید N را با رای کاربران نهایی کند. نظری که داده شده این بود که چرا نام یک دسر هندی برای اندروید N انتخاب نشود!

شاید به زودی با یک رای گیری اینترنتی این وعده گوگل به واقعیت تبدیل شود.

اما برسیم به برخی از ویژگی­های این نسخه جدید:

  1. چند پنجره بودن.

برنامه های سازگار (که توسعه دهندگان باید این امکان را اضافه کنند) را می توان بصورت چند پنجره ای کنار هم باز کرد. توسعه دهندگان قادر به تنظیم اندازه حداقل برای پنجره های برنامه خود خواهد بود. فکر کنید میخواهید متنی را از یک برنامه به برنامه دیگری کپی کنید، مثلا متنی از صفحه مرورگر خود را داخل تلگرام داشته باشید. قبلا هم امکانش بود، متن را کپی میکردید، تسکهای گوشی را باز میکردید و با انتخاب تلگرام واردش شده و متن را استفاده میکردید، اما حالا میتوانید هر دو برنامه را در کنار هم داشته باشید و سرعت عمل خود را بالا ببرید. که البته این ویژگی شاید در تبلت­ها خیلی بیشتر قابل لمس باشد.

حتی میتوانید در حین دیدن فیلم با دوستان خود چت کنید! (که واقعا این نعمت بزرگی هست !!! )

  1. تنظیمات گوشی با قابلیت­های جدید.

در سری جدید شما قادر هستید تنظیمات خود را برای دسته بندی که دارد شخصی سازی کنید. همچنین یکی از قابلیت­های خیلی خوبی که اضافه شده نمایش بخش مهم داخلی از هر عنوان موجود در گوشی شما هست. بطور مثال در زیر عنوان wifi نمایش داده شده که شما به کدام وای فای متصل هستید. و دیگر نیازی به این نیست که برای چک کردن آن وارد بخش تنظیمات وای فای خود شوید.

نکته دیگری که در این بخش قرار گرفته است قرار دادن منوی کشویی است! به این معنی که شما در هر بخشی از تنظیمات که وارد شوید با یک منوی کشویی میتوانید به بخش­های دیگر دسترسی سریع داشته باشید، بدون نیاز به اینکه دکمه بازگشت گوشی خود را بزنید تا به صفحه اصلی ارجاع داده شوید.

در کل واضح است که استفاده از تنظیمات در نسخه اندروید N دارای سرعت بسیار بالاتری نسبت به نسخه های قبلی است

  1. نوار اعلان­ها

در اندروید N شاهد تغییرات گسترده ای در نوار اعلان­ها هستیم. اولین گام مثبت این هست که به جای یک سری اعلان­های درهم، همگی دسته بندی شده در اختیار کاربر قرار گرفته­اند.

مورد بعدی که بسیار مورد توجه هست امکان پاسخ دادن به پیام­ها از داخل نوتیفیکیشن هست بدون اینکه نیاز باشد شما اپ مرتبط را باز کنید، به سادگی میتوانید پاسخ ایمیل­ها و شبکه­های اجتماعی خود را از داخل نوار اعلان­ها بدهید.

  1. جابه­جایی راحت بین برنامه­های اخیر

یکی از قابلیت­هایی که ذکر کردیم امکان باز کردن دو برنامه در کنار همدیگر بود. که شاید در بعضی مواقع نیاز به جابه­جا شدن بین برنامه ها را بسیار کمتر کند.

اما امکان دیگری که اکنون اضافه شده امکان رفت و آمد بین تسک­های شما را هم بسیار آسان­تر کرده است. از نسخه­های پیشین شما با زدن دکمه مربعی شکل میتوانستید آخرین تسک­های خود را مشاهده کنید و وارد هرکدام که خواستید بشوید. در نسخه اندروید N شما با دوبار زدن دکمه مربع، میتوانید بین دو برنامه اخیرتان به سرعت جا به جا شوید. بدون نیاز به مرحله دیگری! همچنین در صورتیکه با یکبار زدن دکمه N تسک­هایتان را باز کنید، نیازی به اسکرول کردن برای جابه­جایی وجود ندارد. با دوبار لمس دکمه مربع در هربار میتوانید بین تسک­ها به ترتیب جا­به جا شوید.

  1. دیتا سرور برای صرفه جویی در اینترنت دیتا

با فعال کردن دیتاسرور شما میتوانید استفاده اپلیکیشن­های خود را هنگامی که با دیتا به اینترنت متصل هستید کاهش دهید بخصوص برنامه­هایی که در بک گراند خود از دیتا استفاده می­کنند. البته نگران شبکه­های اجتماعی خود نباشید. می­توانید با تنظیم کردن یک لیست سفید به آنها دسترسی دیتا دهید.

  1. برگشتن حالت دارک به اندروید N

هرچند تقریبا در تمام نسخه­های اندروید این قابلیت وجود دارد اما در سال گذشته در نسخه android M این قابلیت برداشته شده بود که خیلی­ها منتظر بازگشت آن بودند.

حالت دارک یا حالت شب، دارای تنظیمات جدیدی هم شده، مثل تنظیم مقدار نور آبی، تنظیم ساعت که بصورت خودکار وارد حالت دارک شود و...

بنظر میرسد ارزش صبر کردن داشته!

  1. نمایش اطلاعات اضطراری در لاک اسکرین

یکی از ابتکارات خیلی جالب و البته کاربردی در نسخه جدید نمایش اطلاعات اضطراری شما از جمله نام، شماره تماس اضطراری، گروه خونی و... در صفحه لاک اسکرین شما هست.

  1. قفل هوشمند برای اپلیکیشن­ها

یک برنامه ساده مدیریت گوگل برای رمز عبور اپلیکیشن­های شما، که میتواند رمز عبورهای شما را در خود نگهداری کند تا هربار که آن­ها را دوباره نصب کردید بصورت خودکار لاگین شوید. تنها مشکلی که وجود دارد این است که اپلیکیشن­های زیادی از آن پشتیبانی نمی­کنند که امید است بزودی این مشکل نیز حل شود.

برای درج نظر و یا طرح سوالات خود لطفا در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید

نظرات کاربران

برای این مطلب تاکنون نظری ارسال نشده است. شما اولین نفر باشید