ایجاد افکت دود در فتوشاپ

ایجاد افکت دود در فتوشاپ

Your browser doesn't support video.
Please download the file: video/mp4

با سلام خدمت شما کاربران محترم وبسایت ilikephp. با آموزش ویژه امروز که یکی از تکنیک های فتوشاپ است در خدمت شما هستم. در آموزش امروز با تکنیک ایجاد دود در فتوشاپ آشنا خواهید شد. همچنین توسط این تکنیک میتوانید ایجاد دود سیگار در فتوشاپ، ایجاد دود پیپ و ایجاد بخار در تصاویر را نیز به کار ببرید. ضمنا می توانید قلم موهای مورد نیاز را در انتهای این مطلب دانلود نمایید.

تصویر نهایی ایجاد افکت دود در فوتوشاپ

تصویر نهایی

ایجاد دود در تصویر

1- ابتدا تصویر مورد نظر خود را درون نرم افزار فتوشاپ باز کنید.

تصویر خام مردی که پیپ می کشد

2- شما به دو روش می توانید افکت دود را ایجاد کنید.استفاده از یک تصویر با کیفیت دود، بصورتی که بتوان دود را از زمینه به راحتی جدا کرد و یا استفاده از براش ها یا قلم موهای دود که می توانید در انتهای این مطلب دانلود نمایید.توصیه می کنم از براش دود استفاده کنید.بدلیل آنکه پیدا کردن براش دود در اینترنت بسیار آسان می باشد.شما همچنین می توانید با جستجو در گوگل براش دود در انواع مختلف آن ها را پیدا کنید.

بعد از دانلود براش دود مورد نظر خود  طبق تصاویر زیر آن ها را به فهرست براش های موجود فتوشاپ اضافه کنید(کلید میانبر ابزار براشB).

اضافه کردن براش به لیست براش های فوتوشاپ

اضافه کردن قلم مو یا براش در فوتوشاپ

لیست براش های اضافه شده

3- براشی را که مایلید از فهرست براش ها انتخاب کنید.به این نکته توجه کنید که براشی را انتخاب کنید که حالت دود آن با تصویر شما ارتباط داشته باشد.رنگ پیش زمینه یا توجه به شدت دود به رنگ به خاکستری تغییردهید. پانل Swatches را در مسیر Window>Swatches باز کرده و روی یکی از رنگ های خاکستری که مایل هستید کلیک کنید.

انتخاب رنگ در فوتوشاپ

4- با استفاده از کلیدهای [ , ] اندازه براش خود را تنظیم کنید.یک لایه جدید بالای لایه Background ایجاد نمایید.سپس یکبار روی تصویر کلیک کرده تا براش دود ایجاد شود.

تنظیم اندازه براش در فوتوشاپ

5- کلیدهای Ctrl+T را فشار دهید و با استفاده از گیره های Transform شکل را تغییر اندازه و یا بچرخانید. بعد از انجام تغییرات کلید Enter را فشار دهید.

تنظیم اندازه تصویر در فوتوشاپ

6- حال لایه مربوط به دود را انتخاب کرده و روی آیکون Add layer mask در پایین پانل لایه ها کلیک کنید.ابزار Brush را مجدداً انتخاب کرده، قلموی خود را به قلموی دایره ای با %Hardness=0 تغییر دهید.لایه ماسک را انتخاب کرده و رنگ پیش زمینه را به سیاه تغییر دهید.

اضافه کردن mask در فوتوشاپ

7- اندازه براش خود را افزایش داده و در نوار تنظیمات میزان Opacityآن را به % 20کاهش دهید.سپس بصورت کلیک کلیک بالا و اطراف دود را کلیک کرده تا کمی حالت محو به خود بگیرد.

تنظیم شفافیت در فوتوشاپ به 20 درصد

8.حال میزان Hardness براش را روی %100قرار داده و همچنین میزان Opacity براش را هم به %100افزایش دهید.سپس روی تصویر بزرگنمایی کرده (++)Ctrl کرده و نواحی که دود روی پیپ هست را پاک کنید و حالتی را ایجاد کرده که دود درحال خارج شدن از پیپ می باشد.

پاک کردن نواحی دودهای اضافه در تصویر

دانلود 70 براش دود برای فتوشاپ

برای درج نظر و یا طرح سوالات خود لطفا در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید

نظرات کاربران

3 سال پیش

یاشار محرمی

سلام ویدو امووزشی این بخش و براش های دود کجاست؟

برای این مطلب تاکنون نظری ارسال نشده است. شما اولین نفر باشید