10 گجت در حوزه سلامت که باید آن ها را داشته باشید

10 گجت در حوزه سلامت که باید آن ها را داشته باشید

 

فناوری همیشه در هر گوشه ای از جامعه ما وجود دارد. بسیاری از آزمایش ها و تست هایی که قبلا برای انجام آن ها باید به مراکز بهداشتی رجوع می کردید، امروزه به لطف تکنولوژی در خانه قابل انجام است.
فناوری امکان برقراری تعادل بین کار، خانه، مراقبت از فرزندان، اعضای خانواده و معلولین را بوجود می آورد. گجت های مراقبت از سلامت برای ساده تر کردن زندگی ما از کارهای ساده تا کنترل بیماری های مزمن را انجام می دهند تا نحوه زندگی ما تغییر کند و ساده تر بشود. برخی از این گجت ها را با هم بررسی می کنیم.

Medical Alert System

هر ساله میلیون ها نفر به دلیل عدم دریافت درمان به موقع جان خود را از دست می دهند. این اتفاق ممکن است برای هر کسی به خصوص سالمندانی که در خانه خود تنها هستند بیفتد.
یک سیستم هشدار پزشکی یا موبایل اضطراری شخصی می تواند این اتفاق را تغییر دهد. با فشردن یک دکمه تماس تلفنی با یک مرکز فوریت های پزشکی برقرار می شود و با یک فرد آموزش دیده می توانید صحبت کنید که این فرد می تواند دوست، اعضای خانواده و یا عضو مرکز درمانی باشد.
این موبایل تماس اضطراری عموما به صورت یک آویز گردنی، کمر آویز و یا یک ساعت وجود دارند که می توانید به راحتی دکمه تماس آن را استفاده کنید. سیستم تلفن اضطراری شخصی  Philips Lifeline و philips GoSafe دو محصول خوبی است که می توانید تهیه کنید.

گجت آلارم هشدار سلامت

AliveCor Personal ECG Monitor

AliveCor مانیتور شخصی تایید شده توسط FAD برای سنجش ECG است که یک الکترودیاگرام برای بررسی وضعیت سلامتیتان در اختیار شما قرار می دهد. در نتیجه می توانید وضعیت خود را در هر مکانی بررسی کنید.  AliveCor برای این منظور یک گوشی هوشمند تهیه کرده است. دو سنسور در پشت آن وجود دارد که می توانید در عرض 30 ثانیه با قرار دادن انگشت خود میزان دقیق ECG را مشاهده کنید.
همچنین می تواند نتیجه ECG را نگه دارد تا در مواقع لازم و برای مشاهده دکتر آن را پرینت بگیرید. این گوشی با گوشی های هوشمند آیفون 4، 4s، 5 و سامسونگ گلکسی S4 سازگار است. AliveCor یک صفحه قابل نصب برای سامسونگ گلکسی S3، S4، HTC One، و نصل پنجم آیپد های لمسی ارائه کرده است.

گجت نوار قلب

Portable Gluten Tester

برای افرادی که دچار بیماری سلیاک یا عدم تحمل گلوتن هستند چک کردن اینکه غذا گلوتن دارد یا نه امری بسیار سخت است. به خصوص زمانی که در خارج از منزل غذا می خورند. NIMA، تستر گلوتن که توسط یک استارتاپ سانفرانسیسکویی طراحی شده است این جریان را تغییر داده است. با NIMA شما می توانید در عرض دو دقیقه غذا را تست کنید تا مطمئن شوید گلوتن ندارد و همچنین اطلاعات خود را با کاربران دیگر به اشتراک بگذارید.

گجت تست میزان گلوتین

Wireless Blood Pressure Monitor

 اندازه گیری فشار خون را به وسیله بدون سیم کردن دستگاه آن ساده تر کرده است. این دستگاه طراحی بسیار نوآورانه و مینیمالیستی دارد. با کمک آن می توانید فشار خون خود را در خانه و در حرکت اندازه گیری کنید.
کافی است روکش آن را بردارید و مانیتور را روشن کنید. تمام روش های اندازه گیری آن با Health Mate App همگام سازی شده است که تمام نمودارهای اندازه گیری های شما را در اختیارتان قرار می دهد. این مانیتور همچنین با گوشی های هوشمند به طور خودکار همگام سازی می شود و دو سال ضمانت دارد.

گجت اندازه گیری فشار خون بیسیم

Wireless Smart Glucometer

سیستم هوشمند گلوکومتر بی سیم یک سیستم تایید شده از طرف FDA است که توسط آزمایشگاه iHealth Lab طراحی شده است. این دستگاه دقیقا مثل گلوکومتر های قدیمی اما با سوزن دیجیتالی است. این دستگاه شامل یک گلوکومتر، 10 لنز، یک لانچر و 10 نوار تست است.
این برنامه اطلاعات شما را در فضای ابری ذخیره می کند تا بتوانید به دکتر خود نشان بدهید. این گلوکومتر با هر دستگاه اندروید و IOS سازگار است و با بلوتوث به گوشی هوشمند شما وصل می شود تا سطح گلوکوز خون شما را نشان دهد.

گجت اندازه گیری قند خون

Brain-Sensing Headband

همه ی ما از مزایای مدیتیشن باخبریم. اما تا به حال ابزاری برای انجام مزایای آن در حال انجام مدیتیشن نداشته ایم. در حال حاضر با یک هدبند سنسور مغزی می توانیم فعالیت های مغزی یا امواج مغزی را در حال مدیتیشن بررسی کنیم.
این گجت مجهز به سنسور های EEG است که می تواند فعالیت های مغزی شما را بخواند و این اطلاعات را بر روی گوشی هوشمند، تبلت و یا رایانه شما از طریق بلوتوث نشان دهد. به این ترتیب می توانید روش هایی که در آن مدیتیشن شما را آرام می کند و استرس شما را کاهش می دهد بشناسید. Muse و Emotiv دو نمونه خوب این دستگاه هستند.

گجت بررسی امواج مغذی

Air Pollution Monitor

کیفیت هوای داخل خانه به دلیل فعالیت هایی مانند پخت و پز، استفاده از وسایل گرمایشی و غیره تغییر می کند. کیفیت بد هوا می تواند بر سلامت تاثیر بگذارد و برای افراد مبتلا به آسم و آلرژی ضرر های بسیاری دارد.
دستگاه بررسی آلودگی هوا به نظارت کیفیت هوای داخل ساختمان کمک می کند تا در مواقع ضروری اقدامات لازم را انجام دهیم. Nest Protect Smoke ، Carbon Monoxide Alarm ، Awair، Netatmo Weather Station، Healthy Home Coach from Netatmo Foobot و Wave نمونه هایی خوبی از این دستگاه ها هستند که می توانید بین آن ها انتخاب کنید.

گجت هشدار آلودگی خانه

Nebulizer

حملات آسم بسیار دشوار هستند و پیش بینی آن ها نیز سخت است. این روند برای سالمندان بسیار خطرناک است و یک Nebulizer می تواند به این شرایط کمک کند.
همچنین به کودکانی که به اندازه کافی بزرگ نیستند می تواند کمک کند تا استنشاق درستی داشته باشند. این دستگاه داروهای مایع را به غبار تبدیل می کند تا سریع تر عمل کند. این کار نه تنها در آسم بلکه در بیماری های دیگر نیز کاربرد دارد.

گجت کمک کننده به بیماران آسم

Smart Temporal Thermometer

سنجش درجه حرارت بدن کودک با دماسنج های سنتی بسیار دشوار و وقت گیر است. Nokia Thermo دمای دقیق را در سریع ترین زمان نشان می دهد. این دستگاه مجهز به 16 سنسور مادون قرمز است که دما را از شریان ها دریافت می کند. 

تنها کاری که باید انجام دهید قرار دادن آن روی پیشانی است. پس حتی وقتی که کودک شما خواب است می توانید از درجه حرارت بدن او بدون نیاز به بیدار کردنش مطلع شوید.

گجت تب سنج

Sleep Monitor

مزایای استراحت شبانه برای همه روشن است. امروزه کارشناسان بیشتر از همیشه تاکید کرده اند که یک خواب راحت به بهبود ذهن و بدن ما کمک می کند. به طور متوسط یک سوم از زندگی ما صرف خواب می شود. بنابراین کیفیت خواب تاثیر به سزایی در زندگی ما دارد.
دستگاه های کنترل خواب مثل Nokia Sleep، Emfit و Beddit Sleep Tracker را می توان زیر بالش قرار داد تا بفهمیم چه میزان در هر یک از فازهای خواب مثل خواب سبک، خواب REM و خواب عمیق بوده ایم. این دستگاه ها همچنین می توانند ضربان قلب، تنفس، خروپف حرکات و موارد دیگر را نیز ذخیره کنند تا به خوبی درک کنید به چه میزان خواب راحتی داشته اید. 

گجت بررسی عملکرد مغز در خواب
تمامی این گجت های قابل حمل و قابل استفاده برای کنترل سلامت می توانند به نظارت و کنترل سلامت در خانه کمک کنند و مراقبت ها را ساده تر کنند و استرس را کاهش دهند.

 

برای درج نظر و یا طرح سوالات خود لطفا در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید

نظرات کاربران

برای این مطلب تاکنون نظری ارسال نشده است. شما اولین نفر باشید