آتش سوزی کالیفورنیا بهانه ای برای افزایش سنسورهای آلودگی هوا

آتش سوزی کالیفورنیا بهانه ای برای افزایش سنسورهای آلودگی هوا

 
 

سنسور های کیفیت هوا اطلاعاتی که قابل استفاده برای همه مردم است را روی نقشه قرار می دهند.این تصویر نشان دهنده ی کیفیت بد هوای ناحیه خلیج سانفرانسیسکو و همچنین تعداد افرادی است که از این سنسور ها استفاده می کنند.

نقشه کیفیت آلودگی هوا
آتش سوزی های پی در پی کالیفرنیا سبب ایجاد سنسور های آلودگی purpleair  شد..آتش سوزی در اردوگاه جان ۸۱ نفر را گرفت،بیش از ۱۵۳۰۰۰ هکتار را سوزاند ، حداقل ۱۳۰۰۰ خانه را نابود کرد و دود حاصل از آن ، میلیون ها نفر از ساکنان خلیج سانفرانسیسکو را در برگرفت. دود بوجود آمده به اندازه ای خطرساز بود که مدارس تا یک هفته تعطیل شدند و هشدار داده شد که افراد از خانه بیرون نروند.
Purpleair ساخت شرکت Draper و Utah-based است که بعد از این حوادث استفاده از آن رواج پیدا کرد.این شرکت توانایی تولید سنسور هایی با ظرفیت دو تن را دارد.با شروع آتش سوزی ها در 8 نوامبر، شرکت توانست تقریبا 500 سنسور متصل به شبکه wifi را به فروش برساند.
این شرکت که دارای بیش از 2000 سنسور خانگی در سرتاسر جهان است، داده های آن ها را برای تولید نقشه جهانی کیفیت هوا به کار می برد و هر فرد می تواند از آن به صورت آنلاین استفاده کند.طبق گفته این شرکت فاکتور های آلودگی هوا در زمان آتش سوزی در حدود 100 واحد افزایش یافت.
Adrian Dybwad بنیان گزار Prupleair در یک مصاحبه خبری اعلام کرد:"تیم فروش ما در زمان آتش سوزی و آتش فشان ها فعال تر هستند." او همچنین اعلام کرد که امسال تقاضا در زمان فوران کیلواوا در هاوایی  بسیار افزایش پیدا کرد اما بعد از فروکش کردن حوادث, فروش ها کاهش یافت،  اما همچنان میزان فروش در مقایسه با قبل از حادثه بیشتر است.
Purpleair یک تغییر جدید در گجت های IOT  و پروژه های تحقیقاتی شهری به وجود آورده است. باید برای دستگاهی که اطلاعات purpleair را تولید می کند، مبلغی پرداخت کنید و همچنین می توانید از اطلاعاتی که سنسور های دیگران ارائه می دهند نیز استفاده کنید .این دستگاه علاوه بر نشان دادن اطلاعات در خانه شما ،اطلاعات کیفیت هوا را در مکان هایی که کار می کنید و یا بازدید می کنید نیز نمایش می دهد.

من علاقه مند به داده ها هستم

لوئیس گری  که اکنون یکی از مشتری های ما است، خانه ی کودکی خود را در پارادایس کالیفرنیا بر اثر آتش سوزی اردوگاه از دست داد.
او میگوید من این محصول را خریداری کردم چرا که هوا در دو هفته گذشته بسیار آلوده بوده است و چنین سنسوری که تا این حد به ما نزدیک باشد وجود نداشته است، و چون من  شخصی علاقه مند به اطلاعات هستم ،پس باید یکی از آن ها را خریداری کنم. همچنین می گوید راه اندازی آن بسیار راحت بود.
 سنسور purpleair
سنسور فضای باز  purpleair، 229 دلار است و از طریق wifi داده ها را ارسال میکند. شرکت یک مدل بیرونی فوق العاده به قیمت 259 دلار تولید کرده است که داده ها را در کارت حافظه ذخیره میکند. همچنین مدل داخلی فاقد ویژگی ضد گرد و غبار به قیمت 179 دلار در دسترس است.
تمامی مدل ها از لیزر و آشکارساز برای تشخیص ذرات گرد و غباری استفاده می کنند که با چشم انسان قابل تشخیص نیست ولی باعث بوجود آمدن دود و آلودگی میشود.
مشتری های معمولی کسانی هستند که کنجکاوی های فردی درباره مسائلی مانند بهترین زمان ورزش و یا تاثیر دود شومینه همسایه دارند. همچنین فعالان هوای پاک,سازمان ها و محقاقان دانشگاه ها نیز جز مشتری های ما محسوب می شوند.
purpleAir داده های سنسور, رطوبت و دما را ثبت میکند. بنا بر این شما میتوانید در هر زمانی به آن دسترسی داشته باشید. همچنین میتوانید داده ها را در نقشه purpleAir و یا با سرویس weather underground به اشتراک بگذارید.
تفاوت اندازه گیری های ایالات متحده
اداره حفاظت از محیط زیست ایالات متحده وظیفه اندازه گیری این موارد را نیز به عهده دارد.واحد اندازه گیری کیفیت هوا شاخص سطح ذرات با قطر حدود 2.5 میکرون را گزارش می کند، یعنی چیزی کمتر از 40/1 عرض موی انسان. این ذرات به اندازه ای کوچک هستند که بتوانند به راحتی از طریق ریه ها وارد جریان خون شوند.
طبق هشدار EPA افزایش میزان آلودگی می تواند مشکلات قلبی و تنفسی جدی ای را بوجود آورد.
گزارشات AQI بر اساس اندازه گیری مقدار ذرات موجود در فیلتری شامل حجم معینی از هوا است.
هزاران دلار برای ابزار ها و تجهیزات تقریبا نادر AQI صرف شده است. این تجهیزات گزارشات رسمی را بر پایه مطالعات و تحقیقات پزشکی ارائه می کنند.
 بهشت کالیفرنیا قبل و بعد از آتش سوزی
عکس های قبل و بعد ماهواره ای DigitalGlobe میزان تخریب آتش سوزی را در شمال کالیفرنیا نشان می دهد و دود حاصل از آن تا یک هفته موجب تعطیلی مدارس و نگه داشتن افراد در خانه ها شد.
Dybwad می گویید: سنسور های مبتنی بر لیزر purpleair گزارشات را کمی متفاوت ثبت می کنند ، زیرا این سنسور ها تعداد ذرات را می شمارند و نه حجم آن ها را. حجم یکسانی از ذرات گرد و غبار و شن،چگالی بیشتری از ذرات دود با همان حجم را دارد.
علاوه بر این سنسور های purpleair به روز رسانی های متوالی را ارائه می دهد در صورتی که EPA میانگین آلودگی را در یک بازه زمانی ارائه می دهد. بر طبق گفته Dybwad سنسور های purpleair تغیرات کاهش و افزایش آلودگی را زودتر از EPA نشان می دهد.

 میزان غبار ماسه در یوتا

Dybwad که در منطقه سالت لیک در یوتا زندگی میکند بعد از این که درباره گرد و غبار های محلی مشکوک شد، purple air را پدید آورد.
او میگوید: یک گودال ماسه ای در پشت خانه ما وجود دارد. هر روز ما شاهد بلند شدن گرد و غبار در سطح شهر هستیم و متعجب از این که این گرد و غبار تا چه حد بر روی مردم تاثیر میگذارد. هیچ سنسوری ، دست کم یک سنسور ارزان هم در بازار وجود نداشت. به همین دلیل او دست به کار شد و با توجه به دانش خود در زمینه کامپیوتر و الکترونیک اقدام به ساخت سنسور کرد.
شرکت در تلاش است تا با به کارگیری افراد توانمند به ساخت دستگاه های کوچک بپردازد و از این راه تقاضاهای به وجود آمده توسط آتش سوزی های اخیر کالیفرنیا را پوشش دهد.Dybwad میگوید در حال ساخت مدلی از purpleair است که ارزان تر، و ساخت و تعمیر آن راحت تر است. 
بنابر این خط نقره ای در محل آتش سوزی های کالیفرنیا به این معنی است که همه ما میتوانیم از نقشه هوایی purpeair بهره مند شویم.
Dybwad میگوید: این کسب و کار ما را بیش از پیش محکم میکند. به ما کمک میکند به روش های راحت تری برای ساخت آن دست پیدا کنیم. همچنین به ما کمک میکند قبض هایمان را از طریق وبسایت پرداخت کنیم و اطمینان بیشتری از زندگی آینده به ما میدهد.

 

برای درج نظر و یا طرح سوالات خود لطفا در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید

نظرات کاربران

برای این مطلب تاکنون نظری ارسال نشده است. شما اولین نفر باشید