4 گجت خانگی معلق درهوا که جهان را دگرگون می‏کند

4 گجت خانگی معلق درهوا که جهان را دگرگون می‏کند

 

شاید خیلی ها باور نکنند ولی ما در عصر شکوفایی دانش و تکنولوژی زندگی می‏کنیم. از گوشی های هوشمندی که کل دانش بشر را در کف دستان ما قرار می‏دهند گرفته تا خودرو های خودران و هوشمندی که فقط با فشردن چند دکمه ما را به مقصد می‎‏رسانند، وقتی به گذشته نگاه می‏کنیم می‏بینیم هیچ کالایی نیست که ما کمبود آن را احساس کرده باشیم و این محصولات چیزی جز معجزه نیستند. هیچ کس نمی‏تواند بگوید آینده تکنولوژی چگونه است. 
برای مثال، یک روز تکنولوژی باعث ساخت قطارهای مغناطیسی شد. قطارهای مغناطیسی، قطارهای پر سرعتی هستند که از انرژی قدرتمند الکترومغناطیس برای معلق شدن روی ریل، استفاده می‏کنند. آهن ربای مغناطیسی جایگزین چرخ های استیل و ریل ها شدند که بدون اصطکاک، خیلی سریع حرکت می‏کنند. همین تکنولوژی یک روز، هایپرلوپ را بوجود آورد که به کمک این تکنولوژی می‏توان کوادکوپر 48 کیلوگرمی را معلق نگه داشت. 
در مقیاس کوچکتر چطور؟ آیا واقعا برای دانشمندان ضرورت دارد که گجت های کوچک و خانگی را بصورت معلق در هوا و جادویی بسازند؟ نه. اما برای مشتریان، بخصوص آن هایی که با فیلم های علمی تخیلی مثل فیلم "بازگشت به آینده 2" (Back To The Future II) بزرگ شده اند، جذاب است. با وجود این که، این گجت ها مثل هایپرلوپ خیلی کاربردی نیستند اما برای استفاده در میز قهوه خوری خیلی جذاب هستند.

فنجان آبمیوه خوری معلق

فنجان های معلق در هوا

کمپانی Levitating X، فنجان هایی ساخته است که به شما اجازه می‏دهد نوشیدنی های مورد علاقه خود را در حالت چرخان و معلق در هوا، ببینید. وقفه الکترومغناطیسی به کاربران این امکان را می‏دهد که نوشیدنی مورد علاقه خود را در فنجان های معلق در هوا، بریزند که شاید برای خیلی ها از جمله دوستان و خویشاوندان جالب باشد. این نوع فنجان معلق، خوشبختانه قابل شستشو در ماشین ظرف شویی است و شکسته نمی‎‏شود و در صورت افتادن از ارتفاع، شکسته نمی‏شود.

گلدان معلق در هوا

گلدان معلق در هوا

هزاران سال است که مردم علاقه به نگهداری از گل و گیاه دارند. به لطف گلدان های معلق Levitating X، اکنون علاقه افراد به نگهداری از گل و گیاه، بیشتر شده است. با این گلدان سیلیکونی 12 وجهی با معماری گنبدی شکل، طعم شگفت انگیز تکنولوژی را خواهید چشید. این گلدان، آبیاری روزانه گیاهان را برایتان جذاب می‏کند. همچنین سیستم زهکشی و تخلیه گلدان، هوشمند شده است طوری که آب اضافه ناشی از آبیاری را می‏تواند تبخیر کند. بنابراین با این سیستم زهکشی دیگر نگران نشتی آب گلدان نباشید.

اسپیکر شناور مارس

اسپیکرهای معلق در هوا

 تا به حال از خودتان پرسیدید که چرا مثل فیلم های علمی تخیلی، اسپیکر بلوتوثی معلق در هوا ندارید؟ یا چرا سیستم ساب ووفر معلق در هوا ندارید؟ به لطف طراحان شرکت CrazyBaby، دیگر رویاهای عجیب غریب شما احمقانه نیست چون، اسپیکرهای معلق در هوا، ساخته شد. اسپیکرهای بلوتوثی مارس، تنها مدل اسپیکر معلق است. طراحی این نوع اسپیکر با ظرافت خاصی انجام شده است طوری که این اسپیکر، همزمان با پخش موزیک، در بالای دستگاه ساب ووفر، در هوا شناور می‏شود و زمانی که شارژ دستگاه به زیر 20 درصد برسد اتوماتیک، روی ساب ووفر می‏نشیند تا دوباره شارژ شود. همچنین این اسپیکر، میکروفون دارد و به وسیله آن می‏توانید تماس تلفنی برقرار کنید.

لامپ LED حبابی FLYTE

لامپ های LED معلق در هوا

 مثل سایر گجت هایی که در این مقاله نام بردیم، کمپانی FLYTE، از نیروی مغناطیسی برای معلق نگه داشتن اجسام در فضا استفاده می‏کند. با این لامپ معلق در هوا، فضای اتاق را بدون سیم کشی و با فرایند القاء الکتریکی، روشن کنید. با وجود این که این لامپ معلق است و به جایی متصل نیست، نیازی به باتری ندارید! طول عمر این لامپ حبابی، 50 هزار ساعت و حداکثر روشنایی آن 60 لومن است. این لامپ مقاوم در برابر ضربه است بنابراین نگران شکسته شدن لامپ نباشید.

نتییجه گیری

هیچ کس به گجت های معلق در هوا، نیازی ندارد اما واقعا هیچ کس به فنجان برای نوشیدن نیاز ندارد؟ بنابراین اگر خواستید فنجان بخرید، چرا نباید فنجان با قابلیت ضد جاذبه بخرید؟ چرا نباید دنیای خود را شبیه به فیلم های علمی تخیلی کنید؟

برای درج نظر و یا طرح سوالات خود لطفا در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید

نظرات کاربران

برای این مطلب تاکنون نظری ارسال نشده است. شما اولین نفر باشید